Types of early adopters

Er zijn 5 verschillende early adopters (in het engels omdat ik dat makkelijker vond schrijven):

1Who cares adopter, a person that’s not sure he has a problem. Don’t think about a solution for the problem you are solving with your product. But think about a specific use for your product that will add value to his life. If you can find something he cares about, and your product can help/evolve that feeling, he will be interested in your product.

2Skeptic adopter, someone that doesn’t trust in your startup company. If you address their doubts before they address them, you can build trust faster. If you have created trust with your user they are likely to buy your product.

3Doubtful adopter, the people that understand your product but are to stubborn to buy your product. They are uncertain if their product will work for themselves in particular. Lower the barrier to entry for your product so there are less issues they can fall back to when buying your product.

4Procrastinating adopter, these people understand your product but are still afraid your product might fail. They base their buying decisions on other people a lot. If they’re not 100% sure you can offer a trail of your product so they can get used to how it work and convince them they need it.

5Bring it on adopter, these are the people that are perfect for your startup. They are excited about your product and always interested in new technology. Encourage these people on places like kickstarter and get them excited for your product.

 

Voor ons product willen wij focussen the Who cares adopter. Voor ons is dit de gevaarlijkste adopter om mee te werken omdat het gebruik voor ons product eigenlijk al vast staat. Het is ook heel moeilijk om mee te werken omdat het vaak heel specifiek is. Als je iets persoonlijks van die persoon moet gaan vinden en je je product daarmee moet koppelen, is het vaak moeilijk omdat dat te hergebruiken bij meerdere personen. Waar wij aan dachten is als je dit toepast bij early adopters met veel macht, een CEO van een groot bedrijf bijvoorbeeld, kan dat al meteen heel veel nieuwe gebruikers binnen halen. We gaan dus als doelgroep verder met de early adopters en een focus zetten op de “Who cares adopter”.

markrogerpersona

Persona voor onze nieuwe doelgroep

-Guus & Anatole

 

 

Geef een reactie