Resultaten doelgroep onderzoek

By 22 maart 2018 Emmy, Week 6 No Comments

We hebben de enquête overgedragen aan verschillende rokers en ex-rokers. Hierdoor hadden we een week later uiteindelijk 14 reacties op onze enquête.

We hebben de resultaten bekeken, om te overwegen om meer resultaten te verkrijgen. De 14 reacties gaven ons al een hoop input waar we wat mee kunnen en daarom hebben we besloten om de resultaten te verwerken en niet dieper in te gaan op ons onderzoek.

Dit zijn de resultaten die we verkregen hebben uit de enquête:

 

Hieruit blijkt dat het grootste deel van onze doelgroep bewust bezig is met zijn of haar gezondheid. Dit biedt kansen voor ons, omdat de doelgroep hier zelf voor kiest en de doelgroep kiest er dan voor om gezonder te willen leven.

Wat vaak terugkomt in de resultaten is voeding en sport. Hieruit blijkt dat de doelgroep hun gezondheid op peil probeert te houden door te focussen op deze aspecten. Echter roken zij wel, wat ook een erg belangrijk aspect is met betrekking tot de gezondheid.

 

Wat in de meeste antwoorden naar voren komt is dat de doelgroep rookt omdat hij of zij dit lekker vindt.

 

 

Meer dan driekwart van de respondenten heeft als eens geprobeerd te stoppen, zonder succes. Dit kan een domper zijn in de motivatie van deze mensen. De kans voor ons is dan om een product te ontwerpen wat deze motivatie terugwint en dat het product je succesvol helpt bij het stoppen met roken.

Meer dan driekwart van de respondenten is bereid om te stoppen met roken. Dit geeft ons een bevestiging dat we in de goede richting zitten met ons product met betrekking tot de doelgroep. Er is een wens bij de doelgroep die wij met ons product kunnen vervullen.

 

Het grootste nadeel van roken is voor onze doelgroep de kosten. Dat het veel geld kost, is meerdere malen naar voren gekomen. Een andere interessante uitkomst is dat de doelgroep aangeeft dat je er niets voor terug krijgt, wanneer je probeert te stoppen met roken. Dit biedt voor ons ook kansen. We kunnen ervoor zorgen dat de doelgroep beloond wordt, wanneer hij of zij al een tijd niet gerookt heeft. Dit kan bijvoorbeeld door een spelelement toe te voegen.

 

Uit deze antwoorden blijkt dat bijna iedereen zich bewust is van de gevolgen van roken. De meeste mensen willen om deze reden dan ook stoppen met roken. Dit bevestigt ook voor ons dat ons product gewenst is voor de doelgroep.

Iets minder dan de helft van de respondenten denkt dat technologie hun niet zal kunnen helpen bij het stoppen met roken. Wanneer blijkt dat dit zeker wel mogelijk is, zal dit een verbazing zijn voor de doelgroep en zal de doelgroep hier nieuwsgierig naar worden.

Ook hier komen de kosten en de beloning weer veel naar voren. We weten nu dat dit de wensen zijn van de doelgroep en zo kunnen we hierop inspelen met ons concept.

 

Bijna driekwart van de doelgroep zou graag ondersteuning willen krijgen bij het stoppen met roken. Dit biedt kansen voor ons, omdat ons product hierdoor gewenst zal zijn.

De antwoorden op deze vraag geven ons input qua aspecten die we toe kunnen voegen aan onze spiegel. We moeten goed kijken welke informatie de doelgroep wil zien. Uit deze antwoorden blijkt dat de doelgroep graag hun geldbesparing ziet en een realistische weergave van wat er met zijn of haar lichaam gebeurt.

 

Leave a Reply