Ons proces

Pitchback

Probleem

Tijdens het pitchen zijn er verschillende uitdagingen waar veel mensen mee worstelen. Eén van de grootste uitdagingen is het duidelijk overbrengen van het idee of de boodschap die je wilt delen. Het kan moeilijk zijn om de juiste woorden te vinden en deze op een effectieve manier te presenteren. Daarnaast kan het ook lastig zijn om zelfverzekerd over te komen tijdens het pitchen, vooral als je niet veel ervaring hebt met spreken in het openbaar.

Een ander probleem is dat veel mensen zenuwachtig worden tijdens het pitchen en hierdoor de aandacht van het publiek verliezen. Hierdoor kunnen ze de structuur van hun presentatie vergeten of zichzelf verliezen in details die niet relevant zijn voor het publiek. Vaak worden er dan overbodige woorden gebruikt of woorden zoals "uhmm". Bovendien kan het ook moeilijk zijn om de aandacht van het publiek vast te houden.

Tijdens het pitchen is het belangrijk om binnen een bepaalde tijd te blijven. Sommige mensen hebben moeite om hun pitch binnen de toegewezen tijd te houden en raken daardoor gestrest en zenuwachtig. Dit kan hun prestaties beïnvloeden en ervoor zorgen dat ze niet hun beste werk kunnen leveren.

Naast deze uitdagingen, zijn er ook andere aspecten van het pitchen waar mensen moeite mee kunnen hebben. Zo kan het lastig zijn om niet te veel te wiebelen of het tegenovergestelde daarvan waarbij je stokstijf staat. Ook kan het zijn dat je onbewust zacht praat of naar de grond kijkt tijdens het spreken, waardoor je boodschap minder krachtig overkomt. Hiervoor zijn wij gekomen met het idee Pitchback!

Oplossing

Pitchback is een geweldige applicatie voor iedereen die zijn presentatievaardigheden wil verbeteren. Het is de perfecte tool om jouw ideeën op een duidelijke en overtuigende manier te presenteren. Pitchback biedt feedback en begeleiding om ervoor te zorgen dat je de beste versie van jezelf kunt presenteren. Dit wordt gedaan in 3 simpele stappen.

1. Pitch opnemen

Als eerste stap neem je jouw pitch op en zorg je ervoor dat je goed verstaanbaar bent en duidelijk articuleert. Daarnaast is het belangrijk dat je hele lichaam in beeld is en dat de belichting goed is. Dit zorgt ervoor dat je een goede eerste indruk maakt en helpt je met je zelfverzekerdheid. Je hebt oneindig mogelijkheden om te blijven oefenen totdat jij tevreden bent!

2. Ruimte opname

Vervolgens controleer je de ruimte waarin je de video hebt opgenomen. Zorg ervoor dat jij zelf volledig in beeld staat en niet in een donkere of overbelichte ruimte is.

3. Omgevingsgeluid

Als laatste stap, zorg ervoor dat je jouw pitch opneemt in een ruimte met niet te veel achtergrond geluid.

Upload pitch

Nu je deze 3 stappen hebt gevolgd kan je jouw pitch uploaden om zo het beste resultaat eruit te krijgen!

Video is geüpload!

Nu de video geüpload is, kan je deze nogmaals bekijken voordat Pitchback deze controleert. Mogelijk zijn er nog een aantal dingen die je wilt toevoegen of verwijderen aan je pitch.

Ontvang feedback

Klik op "pitchback check" om jouw pitch te laten controleren. Hiermee wordt jouw volledige video geanalyseerd, inclusief jouw postuur en spraak, waarop je vervolgens feedback krijgt! Je kunt de feedback hier ook downloaden, zodat je er later nog eens naar kunt kijken.

Toekomst plannen

De huidige staat van de Pitchback model richt zich voornamelijk op het controleren van het postuur van de persoon. Er kan echter verder worden ontwikkeld om het model meer uitgebreid te maken op het gebied van woordgebruik. Er kunnen bijvoorbeeld woorden worden toegevoegd waarop het model controleert. Dit zou kunnen helpen bij het aanleren van een professionele en goed gearticuleerde spreekstijl. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gebruiken van woorden zoals "uhm". hier kan de gebruiker dan feedback op krijgen zodat hij of zij weet wat er vermeden moet worden. Deze techniek is beschikbaar om te gebruiken.

Op dit moment richt het model zich ook op het scannen van de video op basis van postuur en beweging. Het model controleert momenteel op het wiebelen en oogcontact, maar er zijn vele opties om dit uit te breiden. Zo zou het model ook kunnen worden getraind om specifieke lichaamsdelen of bewegingen te herkennen en hier feedback op te geven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het herkennen van oogbewegingen, schouderbewegingen, handbewegingen, of beenbewegingen.

Daarnaast zou het model ook verder getraind kunnen worden op de structuur van de pitch. Momenteel geeft het model feedback op basis van woordgebruik en lichaamstaal, maar er kan ook gekeken worden naar de opbouw van de pitch en de manier waarop deze wordt gepresenteerd. Zo zou het model feedback kunnen geven op de manier waarop de pitch wordt afgerond, bijvoorbeeld door aan te geven dat het beter is om niet af te sluiten met de vraag "Zijn er nog vragen?". Het trainen van het model op deze aspecten zou kunnen helpen om de kwaliteit van de pitch verder te verbeteren.

Risico's/Verhinderingen

Als je een video uploadt naar Pitchback, zal het verwerken van de video meer tijd in beslag nemen dan de duur van de video zelf. De reden hiervoor is dat de video wordt verwerkt in 0.5 snelheid, zodat het model optimaal kan worden gebruikt en kan overeenkomen met de video. Als je bijvoorbeeld een video van 5 minuten uploadt, dan zal het verwerken van de video ongeveer 10 minuten duren.

Een ander nadeel van Pitchback is dat het momenteel alleen video's accepteert in het mp4-formaat. Dus als je video's hebt in andere formaten, moet je deze eerst converteren voordat je ze kunt uploaden naar Pitchback.

Daarnaast kan het zo zijn dat Pitchback niet 100% nauwkeurig is bij het detecteren van bepaalde aspecten van een pitch bij bepaalde lichaamshoudingen. Het model is nog in ontwikkeling en kan nog verbeterd worden door middel van verdere training en feedback van gebruikers.

Pitchback is ook afhankelijk van de kwaliteit van de video. Als de video van slechte kwaliteit is, kan Pitchback mogelijk niet alle aspecten van de pitch correct detecteren en feedback geven.

Bovendien is het belangrijk om te weten dat de Pitchback-applicatie momenteel slechts door ongeveer 10 personen tegelijkertijd kan worden gebruikt.

Link naar het prototype: Prototype

Contact Email: 1003959@hr.nl


Pitchback

Pitchback is een app waarmee je feedback kunt krijgen op je pitch door middel van een geüploade video waarin je je pitch presenteert. De app beoordeelt je spraak op woorden zoals 'maar' en 'uhm', en je houding op bijvoorbeeld een rechte houding. Het doel van de app is om gebruikers te helpen hun pitch beter voor te bereiden en effectiever over te brengen. Hierbij kan gedacht worden aan de populaire 'Sell the pen'-methode, waarbij het niet alleen gaat om de kwaliteit van het product, maar ook om de manier waarop de verkoper het presenteert. Pitchback is vergelijkbaar met deze methode omdat het gericht is op het verbeteren van de manier waarop de pitcher zijn idee presenteert.

We hebben onderzoek gedaan naar wat een pitch tot een goede pitch maakt.

  • Woorden
  • Houding
  • Aandacht
  • Voorbereiding
  • Interactie

Door te oefenen op woorden, houding, aandacht, voorbereiding en interactie kan een pitcher de kwaliteit van zijn pitch verbeteren en de kans vergroten dat het idee effectief wordt overgebracht op het publiek

Mogelijke technieken

Talen

HTML/CSS: HTML (Hypertext Markup Language) is de standaard programmeertaal voor het creëren van webpagina's. CSS (Cascading Style Sheets) wordt gebruikt om de visuele presentatie van de pagina's te stylen en vorm te geven.

React: React is een open-source JavaScript-bibliotheek voor het bouwen van gebruikersinterfaces. Het wordt gebruikt voor het ontwikkelen van enkele pagina-applicaties en mobiele applicaties.

Python: Python is een populaire, hoog-niveau programmeertaal die wordt gebruikt voor het ontwikkelen van een breed scala aan applicaties, zoals webapplicaties, wetenschappelijke berekeningen, dataverwerking en machine learning.

Javascript: Javascript is een programmeertaal die voornamelijk wordt gebruikt voor het creëren van interactieve webpagina's en animaties. Het kan ook worden gebruikt voor het bouwen van back-end servers en mobiele applicaties met behulp van frameworks zoals Node.js.

Librarys

OpenPose: OpenPose is een open-source bibliotheek voor computer vision die wordt gebruikt voor het detecteren en bijhouden van menselijke lichaamsposities in real-time.

Google Speech to text API: Google Speech-to-Text API is een cloud-gebaseerde API waarmee ontwikkelaars spraak-naar-tekst-conversiefunctionaliteit kunnen integreren in hun applicaties.

ML5: ML5.js is een JavaScript-bibliotheek die gebruikmaakt van machine learning voor het ontwikkelen van creatieve en interactieve webapplicaties. Het biedt een eenvoudige API voor het gebruik van verschillende modellen zoals beeldclassificatie, objectdetectie, spraakherkenning en generatieve modellen.

Tensorflow: TensorFlow is een open-source machine learning-bibliotheek die wordt gebruikt voor het bouwen en trainen van diepe neurale netwerken. Het kan worden gebruikt voor verschillende taken zoals beeldherkenning, spraakherkenning, natuurlijke taalverwerking en voorspellende modellering.


Storyboard

Voor de genremakers kan het beeld dat zij hebben geschets over het gepitchte concept compleet anders zijn. Met Ons concept van realistische storyboards biedt dit de perfecte oplossing voor het visualiseren van de concepten. Als programmamaker hoef je zelf geen ervaren ontwerper te zijn, want wij maken het makkelijk voor je. Het enige wat je hoeft te doen is een aantal keywords door geven, en wij zorgen ervoor dat er een afbeelding gegenereerd wordt die jouw idee visualiseert. Dit wordt gedaan in verschillende categorieën, waardoor je niet alleen een duidelijk beeld krijgt van het concept, maar ook hoe de opnames eruit kunnen zien en de personen die er mogelijk in kunnen spelen.

Hoe helpt dit?

  • De genremaker krijg hierdoor realistische visuele beelden waardoor het concept duidelijk naar voren komt
  • Het is opgedeeld in verschillende categorieën waardoor je gelijk kan inbeelden hoe de opnames eruit zien en met welke personen

Mogelijke technieken

Open AI

Heeft op dit moment een image generation functionaliteit in beta versie die afbeelding kan genereren gebaseerd op DALL-E models. Dit model genereerd afbeeldingen op basis van keywords die jij zelf kan doorgeven. Gebruikt een Python library maar kan ook Node.js library gebruiken


https://platform.openai.com/docs/guides/images/introduction


Dit zijn wij

Media Missions

Gamification is tegenwoordig hip, bij ons 3e concept staat dit daarom ook centraal. Media Missions is een toegankelijke game waar een programmamaker, die nog nooit in contact is geweest met de MediaModule, kennis kan maken met het proces van idee uploaden tot aan het akkoord van de omroepmanager. De game biedt een veilige en educatieve omgeving waar de programmamaker kan experimenteren met het maken van keuzes. Op basis van de genomen keuzes kunnen we de programmamaker feedback geven en eventueel hulp bieden. De verschillende keuzes die gemaakt worden in de game hebben dus ook invloed op wat er verderop in de game gaat gebeuren.

We hebben onderzoek gedaan naar het proces van de Media Module en zagen dat er meerdere pijnpunten in het proces zaten:

  • het idee is niet goed genoeg uitgewerkt;
  • de pitch duurt te lang;
  • het idee komt niet zoals bedoeld over bij de genremanager;
  • het idee past niet bij een zender;

De game zorgt dat de programmamaker vooraf weet waar hij/zij/hun nog aan moeten werken. De kans dat het idee dan weggegooid wordt in het daadwerkelijke proces wordt hierdoor dus ook kleiner.

Visualisaties

Mogelijke technieken

React (Native)

Een framework waarmee code makkelijk in verschillende bestanden kan worden opgeslagen, DOM-based, dus makkelijk tekst, buttons, dropdowns en textfields toe te voegen.

Konva

Javascript 2d canvas library, maakt het werken met het HTML canvas element makkelijker. Heeft features zoals drag-and-drop, animaties en layers.

React Konva

Combineert de principes van de 2 libraries, zorgt ervoor dat het makkelijk is om binnen het HTML canvas gestructureerd te werken.