Algoritme

Om ervoor te zorgen dat de leden van Pathé nog vaker naar de bioscoop gaan in de toekomst, moet ook steeds makkelijker worden om die stap te zetten. Door middel van een algoritme met daarin de gegevens die Pathe toch al in bezit kan veel worden gedaan. De volgende gegevens bieden al veel potentie:  

 

Naar welk genre je kijkt

Aan de hand van het genre of de films die vallen binnen jouw voorkeuren (iets wat Netflix ook doet) kan er geautomatiseerd bij deze films worden gereserveerd. Dit wordt gedaan aan de hand van informatie uit vorige bezoeken.

 

Waar je zit

Aan de hand van de plekken waar je in het verleden het vaakst zit of deze reserveert kan ook van te voren deze plek worden gereserveerd door Pathé. Deze plekken moeten wel binnen een bepaalde tijd worden bevestigd ivm het anders voortrekken tegenover andere klanten.

 

Welke snacks je het meeste koopt

Uiteraard wordt er ook bijgehouden wat je koopt met de korting van Pathé, maar zou het niet makkelijker zijn om deze van tevoren al te kunnen bestellen en betalen. De volgende stap zou dan alleen zijn dat je de warme popcorn of koude cola kan ophalen door middel van het scannen van je pas.

(Dit zorgt er ook voor dat de extreem lange rijen verminderen en zodoende meer klanten bereid zijn iets te kopen)

 

One-click systeem

Met een push notificatie kan worden aangegeven dat er binnenkort een film is die binnen jouw criteria valt, met vrije plaatsen waar je het liefste zit en of je medium zoete popcorn wilt laten klaarzetten.  Met 1 druk op de knop zal dit alles worden bevestigd en de reservering worden bevestigd.

 

Vrienden in de Pathé app

In de Pathé app is het mogelijk om vrienden toe te voegen om zo een stoel naast elkaar te reserveren, maar alle bovenstaande opties kunnen ook worden meegenomen als je met meerdere personen naar de film gaat.

Categories: Robert

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *