Introductie

Aan de hand van onderzoek is ondervonden dat er tussen Pathé en hun Unlimited leden weinig tot geen communicatie is. Wij vinden dat Pathé hier een enorme kans laat liggen, omdat deze mensen nog veel vaker langs Pathé kunnen komen.

Dit scenario is gericht op de toekomstige Pathé Unlimited klant en hoe met behulp van algoritme en gamification deze klant zich wat meer exclusiever voelt aangesproken. Dit leidt tot meer bezoeken en dus meer omzet. Uiteindelijk zullen we aan de hand van dit scenario schermen gaan ontwerpen die in de Pathé app zelf zouden functioneren.

Scenario 1.0

Angelo en Robin gaan samen 2-3 keer per maand naar Pathé. Dit doen ze meestal bij Schouwburgplein, maar soms ook bij de Kuip. Met name de Marvel films zijn echt de absolute favoriet bij de twee.  Ze zijn al bijna 2 jaar Unlimited Gold member bij Pathé, dus kunnen ze naar iedere film gaan zonder toeslag te betalen en krijgen ze 25% korting op alle snacks en drinken. Wel betalen ze maandelijks 28,- op abonnement basis.

 

(Scherm 1, notificatie scherm 1)

Met de invoering van een nieuw algoritme systeem wat geïntroduceerd is in de app van Pathé komen er veel nieuwe voordelen. Zodra Angelo en Robin de nieuwe update downloaden van de Pathé app. Krijgen ze een korte notificatie die duidelijk maakt dat er een nieuwe manier van reserveren op hun te wachten staat.

 

(Scherm 2, informatie scherm)

Na het openen van de app worden ze gelijk gebracht bij “Mijn Pathé”. Hier wordt in het kort de nieuwe functionaliteiten uitgelegd met visuals. Na het lezen van deze nieuwe functies zijn ze samen erg enthousiast over hoe makkelijk het nu wordt om te reserveren en dat door middel van spelelementen merchandise kan worden gewonnen van hun favoriete films!

 

(Scherm 3 privacy scherm)

Ook staat er onderaan deze pagina dat er akkoord moet worden gegaan met het verzamelen van data. Onder data wordt bedoeld: kijkgeschiedenis, aankopen van snacks en drinken, welke plekken er in de zaal zijn gereserveerd en of door middel van een bevestiging door jezelf je vrienden in de Pathé app mogen worden uitgenodigd.

Pathé heeft de volgende data nodig om deze functie te kunnen gebruiken. kijkgeschiedenis, aankopen van snacks en drinken, welke plekken er in de zaal zijn gereserveerd en of door middel van een bevestiging door jezelf je vrienden in de Pathé app mogen worden uitgenodigd.

Ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden?

Lees meer.

 

(Scherm 4, geschiedenis scherm)

Na het akkoord gaan keren ze beiden weer terug bij “Mijn Pathé” en hebben ze zelf ook een overzicht over hun eigen kijkgeschiedenis, wat hun favoriete snack en drinken is en welke plekken zij in de zaal hebben gereserveerd in het verleden.

Samen vergelijken ze deze info. met elkaar er wordt er ook om gelachen aangezien Angelo inderdaad altijd en bier bij zijn popcorn neemt.

 

(Scherm 5, pathe notificatie scherm 2)

Na een paar minuten van vergelijken leggen ze hun mobiel weer weg. Een half uur later krijgt Angelo een notificatie op zijn telefoon van Pathé: “Beste Angelo, de volgende film staat op je te wachten!

 

(Scherm 6, reservering scherm 1)

Angelo klikt op de notificatie en dit brengt hem naar de Pathé app, hier ziet hij zijn naam en die van Robin op een kaartje staan met de film Avengers: Infinity war part 2 staan voor volgende week.

 

(Scherm 7, reservering scherm 2)

Angelo scrolt verder naar beneden en ziet zelfs de stoelen die zijn reserveert voor de twee.

 

(Scherm 8, reservering scherm 3)

Angelo scrolt nogmaals en ziet zijn bier en popcorn combo ook staan met daarboven: “betaal via ideal en haal je bestelling vers op bij de speciale Unlimited balie”. Angelo wordt razend enthousiast en laat alles aan Robin zien! Robin vraagt of zij misschien ook nog een popcorn erbij mag nemen? Door middel van het plusje kunnen er eenvoudig artikelen worden toegevoegd.

(Scherm 9, reservering scherm 4)

Na het toevoegen van de popcorn scrolt Angelo weer verder en ziet een grote “reservering bevestigen” knop. Angelo klikt hierop en wordt gelijk via zijn ING bankieren app naar een betalingsscherm genomen om hier zijn artikelen af te rekenen met 25% korting.

 

(Scherm 10, reservering scherm 5)

Na het betalen en reserveren verschijnt de reservering in de app en per mail. Via de app kunnen er tot de dag van de film nog artikelen worden toegevoegd met het plusje.

 

(Scherm 11, achievements en levels)

Tot slot ziet Angelo dat er om zijn profielfoto een laadbalk is komen te staat. Er verschijnt een info knop en Angelo klikt hierop om te kijken wat dit betekent.

 

(Scherm 12, achievements en levels 2)

Na het klikken van de knop verschijnt de Unlimited Card van Angelo met daarop op achievements en een uitleg dat hij door middel van deze “achievements” merchandise” kan verdienen van zijn favoriete films! Met zijn laatste bestelling heeft hij het niveau padawan bereikt!

 

(Scherm 13?)

Op de dag van de film scannen Angelo en Robin hun kaart bij de Pathé medewerker en die vertelt hen dat de artikelen kunnen worden opgehaald bij de balie naast de kassa’s. Eenmaal bij de balie laten ze wederom hun pas zien en krijgen ze hun vooraf gereserveerde artikelen mee en kunnen ze gelijk naar de zaal zonder in de rij te hoeven wachten.  

Categories: Robert

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *