User test 1 (High Fidelity)

Lindy van der Meer – CMD student

Om ons eindproduct te testen hebben we twee user tests gehouden op medestudenten die de opleiding Communication and Multimedia Design volgen. We vroegen om feedback op ons concept, uitwerking en flow van de webapp zelf. Hieronder kan je ons bevindingen lezen.

Ons eerste kritische user is Lindy van der Meer. We hebben haar de prototype link toegestuurd zodat ze deze op haar mobiel kan openen en door ons webapp kan navigeren. Tevens bij deze user test hebben we ons voorgenomen om niet hun een toer te geven van ons product maar moeten ze zelf de wegwijs zien te maken. Hierdoor kunnen we zien of de webapp goed vanzelf spreekt of er duidelijk nog kinken in de kabels zitten als het aankom op ons flow.

Lindy begint bij het begin en komt op de homepage terecht. Wegens dat ze woont in Rotterdam is ze geintresseerd in de local functie. Ze kiest de local flow en begint bij het begin. Ze ziet meerdere manieren om in te loggen maar kiest al snel voor de Facebook log in. “Ik vind het zoveel handiger als een app of website facebook login ondersteunt, ik ben echt te lui om nog een formulier in te type haha……” Ze komt op de pagina aan om een tourevent aan te maken. Haar intresse wijkt gelijk naar de party icon. Het lijkt haar leuk om mensen mee te nemen in het nachtleven wat Rotterdam te bieden heeft. Na de catergorie te hebben gekozen en na een naam en beschrijving te hebben gegeven aan het event gaat ze door naar het volgende scherm. Ze kijkt even verbaast maar heeft snel al door dat ze een datum moet pikken voor het event dat ze heeft aangemaakt. “Ik had wel even het gevoel van uuhhh wat moet ik nu? Maar dat is logisch nadenken en dan kom je er wel uit. Persoonlijk zou ik wel boven de agenda iets van Pick a date neerzeten ofzo. Dat helpt wel met bevatten wat je nu ziet…” Na de personen aantal te hebben verandert naar 3 drukt ze weer op next. Hier ziet ze de pagina waar je kunt aangeven of de trippers wat mee moeten nemen of geld nodig hebben voor haar event. Ze snapt direct wat de bedoeling is van de pagina. Ze speelt een beetje rond met de functies en gaat al snel door naar de volgende. Hier krijgt ze het scherm te zien dat het event is aangemaakt en beschikbaar is voor de trippers in Rotterdam. Einde local flow.

Feedback

Lindy kwam gelijk al met een ijzersterke observatie. Nadat ze de hele flow had doorlopen vond ze moeilijk om haar event terug te vinden. “Stel je voor ik wil wat aanpassen omdat je toch meer geld moet meenemen. Dit kan ik heel slecht terug vinden en is toch wel van cruciaal belang….” Dit is een terechte opmerking. Hoewel we veel tijd hebben gestoken in de flow van onze webapp, zijn een paar basis essentiele functies verwatert. We moeten dit aanpakken in het uiteindelijke ontwerp. Interactie met onze webapp moet laag drempelig blijven, anders gaan mensen afhaken op ons concept. Als een gebruiker teveel moeite moet nemen om wat aan te passen zorgt dat voor irritaties en zullen ze niet meer terugkomen.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/project/2015_2016/mlab_hotel_t1/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *