User test 2 (High Fidelity)

Maggie Kuang – CMD student

Om ons eindproduct te testen hebben we twee user tests gehouden op medestudenten die de opleiding Communication and Multimedia Design volgen. We vroegen om feedback op ons concept, uitwerking en flow van de webapp zelf. Hieronder kan je onze bevindingen lezen.

Onze tweede kritische user is Maggie Kuang. We hebben haar de prototype link toegestuurd zodat ze deze op haar MacBook kan openen en door ons webapp kan navigeren. Tevens bij deze user test hebben we ons voorgenomen om niet hun een toer te geven van ons product maar moeten ze zelf de wegwijs zien te maken. Hierdoor kunnen we zien of de webapp goed vanzelf spreekt of er duidelijk nog kinken in de kabels zitten als het aankom op ons flow.

Net als de andere user test beginnen wij bij de homepage. Maggie reist veel zelf en haar voorkeur gaat uit naar de Tripper sectie van onze webapp. Ze klikt de icon aan en wordt gebracht naar het eerste scherm van de tripper flow. Ze krijgt de categorieën en aantal trippers selectie te zien. Ze houd zelf van relaxen als ze op reis is dus kiest ze al snel hiervoor. Ze verandert het aantal trippers niet want ze reist veel alleen. “Als ik naar het buitenland ga ben ik vaak alleen omdat ik zo de stad het best kan leren kennen…” Ze drukt op next en wordt meegenomen naar de locatie pagina. Hier speelt ze met de opties die we hebben gegeven. Ze vind het handig dat ze de kilometers aan kan geven wat ze moet reizen voor een eventueel event.  “Wel extreem handig dat ik de afstand kan aangeven haha ik hou niet van zo ver lopen als ik in een stad ben waar alles in de buurt moet zijn…”  Maggie drukt al snel op next en stroomt door naar het volgende scherm. Hier ziet ze een agenda waar ze de datum van een eventueel event in kan stellen. Ze vindt alle stappen voor zich spreken en de flow goed werken. Ze kiest een datum en gaat door naar de laatste sectie van de tripper flow. Ze komt bij het “matchmaking” gedeelte van onze webapp. Ze kiest een tour uit die haar aanspreekt en meld zich hiervoor aan. “De webapp is super simpel te gebruiken, dit zie ik mijzelf wel gebruiken de volgende keer als ik naar azie ga….” Einde van de tripper flow.

Feedback

Maggie was zeer positief over ons concept. Het heeft volgens haar potentie om heel groot te worden als het platform stevig staat. “Mensen zoeken altijd verborgen juwelen als ze op reis gaan, ze willen de stad meemaken als een bewoner niet als toerist…” Alleen was er een kritiek puntje die al eerder werd aangekaart. Ze wist niet hoe ze makkelijk terug bij haar profiel kon komen om eventuele tours af te melden waar ze voor was ingeschreven. Dit is een punt waar we ons over moeten buigen en moeten verbeteren.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/project/2015_2016/mlab_hotel_t1/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *