Na de beslissing om met een keuze-flow te werken, en de bepaling van een nieuwe stijl, was het noodzakelijk om de verschillende stappen uit te werken. Omdat de flow van de reiziger uitgebreider is, maar makkelijker in functionaliteit moet zijn, zijn we begonnen met het uitwerken van de flow voor de “tripper”.
De eerste stap die gemaakt moet worden is of je het platform gaat gebruiken als tripper of als local. Onder deze keuze wordt uitgelegd wat deze keuze inhoud.
Uitleg over de gemaakte keuze en hoe je gratis credits kunt ontvangen om activiteiten te boeken. We hebben ervoor gekozen om meer gratis credits aan te bieden om in te loggen met Facebook, omdat we deze keuze willen stimuleren. Door je Leggo te koppelen aan Facebook krijgt Leggo toegang tot gegevens die belangrijk zijn in de communicatie met andere gebruikers, zoals locatie, nummer en foto’s.
Ook bij het inlog scherm stimuleren wij om in te loggen via Facebook, door deze functie bovenaan te zetten. De keuze voor een uitklapbaar accordeon menu is gemaakt om de pagina zo clean mogelijk te houden en ruis-vrij.
Omdat mensen vaak een voorkeur hebben voor een bepaald soort activiteit beginnen we met het maken van deze keuze. Uiteraard zijn er ook mensen die het niet uitmaken wat voor activiteit ze doen; voor deze mensen is de surprise me keuze relevant. Met de surprise me keuze kun je volledig verrast worden met iets waar je in eerste instantie niet was opgekomen; dit is iets dat aansluit op het avontuurlijke gevoel van reizen. (en het interrail 74 gevoel)
Door je hotel in te voeren geven we de gebruiker een uitgangspunt van hun activiteit. Uiteraard heeft iedere reiziger een bepaalde afstand die zij zouden willen reizen voor een activiteit. Of ze iets dicht bij het hotel willen ontdekken, of juist wat verder; deze keuze kunnen zij maken met de radius functie.
Sommige reiziger slapen liever uit op vakantie, terwijl een andere juist vroeg op staat om optimaal van de dag gebruik te maken. Daarom is het belangrijk om een dagdeel te kunnen selecteren. Ook de datum is belangrijk. Omdat de meeste mensen langer dan 1 dag verblijven in een land, hebben wij hen de keuze gegeven om meer datums te kunnen selecteren.
We hebben de verschillende activiteiten op een rij gezet met een duidelijke scheidingslijn. Deze lijn hebben we in dit scherm WEL moeten gebruiken, omdat de scheiding tussen de activiteiten anders niet duidelijk genoeg zou zijn.
Omdat het belangrijk is om de beschikking te hebben over het hoe- en wat van een activiteit, hebben we ervoor gekozen deze zijn aparte pagina te geven. Hierop staat een langere beschrijving dan de vorige pagina, uitleg van de kosten en wat je eventueel moet mee brengen. Ook staat hier nogmaals de local op die de activiteit organiseert, zodat je zijn foto aan kunt klikken voor toegang tot het profiel. Onderaan de pagina hebben we een duidelijke button gemaakt, om de activiteit aan je agenda toe te voegen.
Overige Opmerkingen:
Omdat het een mobiele pagina betreft, hebben we er voor gekozen om de flow makkelijk te laten doorlopen via het swipen naar de volgende pagina. Daarbij hebben we gebruik gemaakt van grote “back” en “next” buttons, voor mensen die niet van het swipe principe gebruik willen maken. De ondertitel (onder het Leggo logo) laat blijken op welke pagina jij je bevindt, om de navigatie voor de gebruiker te verduidelijken.