Concept ontwikkelen (2)


Wij hebben een creatieve techniek gebruikt genaamd: Kill your darling. We hebben ons eerste spel dus helemaal over de boeg gegooid, maar het thema ‘Geluid’ is gebleven.
Wij zijn opnieuw gaan brainstormen en kwamen met een nieuw idee.
Het doel van het spel was om alle geluiden te vinden en daarmee de hoogste punten te verzamelen.

Zo zouden de mensen een app hebben waarbij ze het geluid konden horen, en deze in de stad konden opzoeken. Hoe moeilijker het geluid te herkennen was, hoe meer punten je daarvoor kan verdienen.
Zo zijn we verder gaan nadenken en kwamen we erachter dat we het zelf eigenlijk geen spannend spel vonden. We kwamen ook op steeds meer doodlopende wegen uit en vonden dat ons thema niet goed genoeg was verwikkeld in ons spel. Toen zijn we met onze projectleidster Annemiek in contact gegaan om erachter te komen wat we moesten doen. Toen hebben we voor de tweede keer de techniek: Kill your darling gebruikt, en zijn opnieuw begonnen.
We hebben allemaal een mindmap gemaakt en zijn zo op nieuwe ideeën uitgekomen.

IMG_23892

Annelien haar spelidee.

34

Lianne haar spelidee.

Het nieuwe spelidee is een soort speurtocht door Rotterdam, door middel van geluid die door een koptelefoon komt door middel van een app of een geluidsbestand op een telefoon of Ipad. De speurtocht gaat door middel van een verhaallijn.

Wij zijn bezig geweest met verschillende rode draden te bedenken voor ons verhaal, bijvoorbeeld:

Een dronken jongen heeft zijn laptop verloren en komt er achter dat er iets gruwelijks is gebeurd op de plek van bestemming.
Er is iemand ontvoerd en de hoofdpersoon wilt hem/haar terug vinden.
Je gaat luisteren als een dier, je volgt bijvoorbeeld het pad van een kat.
Studenten Hang Over’, op zoek gaan naar de verloren vriend na een heftige avond stappen.

Geschreven door Lianne Vreezen.