Onderzoeken (3)

Planning

Wij hebben met elkaar afgesproken dat wij in de eerste week allemaal onze eigen schetsen gingen maken voor de app en het storyboard. In de tweede week hebben wij gewerkt aan het aanscherpen van het spel, feedback te krijgen over het spel en met elkaar de puntjes op de (i) te zetten qua regelgeving, verscheidene aspecten en wat er nog moest komen op het blog.

Vormgeving

Ons onderzoek naar de vormgeving hebben wij gedaan door middel van schetsen maken, praten over lettertypes en deze dan ook bekijken, andere huisstijlen bekijken en over kleuren praten. Wij kwamen tot de conclusie dat wij de kleuren groen en blauw willen gebruiken, omdat dit de kleuren van Rotterdam zijn, als bron hebben wij de site van de gemeente gebruikt. Als lettertype willen we en redelijk strakke letter, omdat dit de titel zonder al te veel poespas goed weergeeft, de bron is Illustrator omdat wij alle lettertypes konden zien de we kunnen gebruiken.

Content

Ons onderzoek naar de content hebben wij gedaan door middel van het bespreken met een andere groep, en die gaf ons feedback op onze bestaande spelregels. Wij hebben hier aanpassingen in gemaakt zoals wanneer de tijd stopt en de geluidscollage een minimaal minuut moet duren. Hierbij zien wij het andere groepje als een bron.

Structuur

Ons onderzoek naar de structuur hebben wij gedaan door middel van het terugkijken naar onze vorige onderzoeken naar games en het bestuderen van andere groepen. Wij hebben geen puntentelling, maar werken met welk groepje het snelst klaar is. Je krijgt tijd eraf als je een vraag goed doet, en tijd erbij als je een vraag fout doet. Er zit ook verschil in de vragen, dat is de keuze tussen moeilijk en makkelijk. De duur van het spel is rond de 2 uur.

Spelaanpassingen

Wij kwamen er achter dat een koptelefoon eigenlijk onnodig is voor het spel,  ook het kennismaking element wordt minder door een koptelefoon. Als verandering laten wij de koptelefoons weg, en gaan de mensen met elkaar in een groepje op straat met bijvoorbeeld een kleine speaker luisteren naar het verhaal, waardoor ze ook gelijk kunnen bespreken hoe ze het gaan doen. Wij hebben ook nu een app bedacht voor ons spel, en de scheidsrechter per groep is van de baan. Ons spelverloop is ook veranderd. Eerst hadden wij dat alle groepen na elkaar beginnen, maar nu gaan we alle groepen op een ander punt in het spel laten beginnen. Deze verandering is mogelijk omdat ons verhaal geen chronologische volgorde bevat.