De Briefingontwikkeling

Briefing 1 :

Bij deze briefing moesten we naar verschillende locaties in Rotterdam gaan. Hier konden we bijvoorbeeld met mensen een praatje houden om er achter komen wat zij van Rotterdam of deze plek vinden. Deze activiteiten gingen bij ons goed en hadden het redelijk snel afgerond. Hierna moesten het thema kiezen. Het was even brainstormen, maar uiteindelijk hadden we er één. Geluid.

Nu gingen we met het spel aan de slag. Ons eerste spelconcept was ‘Krrrrk de code’. Hier moest je d.m.v. geluid de kluis kraken. Het spel hadden we voor de rest niet echt uitgewerkt, maar we hadden al een begin. Alles wat we tot nu toe hadden gedaan, moesten we op het blog gaan zetten. Dit duurde helaas wel even omdat de servers er erg lang uit lagen.

Briefing 2 :

We hadden nu een thema, maar wat kan je er allemaal mee en wat houdt het precies in? Dit gingen we deze briefing uitzoeken. Ook gingen we opzoek naar wat onze doelgroep eigenlijk is. Dit ging bij ons zonder problemen. De titel van deze briefing was ‘Kill your darling’ en dat was het ook. We moesten het hele idee over boord gooien en een nieuw spel gaan bedenken. Dit was voor ons best lastig aangezien ons thema best lastig is. Hiervoor gingen we 3 verschillende en al bestaande spellen analyseren voor ideeën. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat een nieuw spel bedenken erg lastig was met ons thema. We hadden wel een paar spelideeën, maar dit vormde nog lang geen geheel. Deze briefing ging dus minder soepel dan Briefing 1.

Briefing 3:

Dit is de briefing waar we nu in zitten. We hadden nog geen discreet plan over het spel dus we moesten weer even brainstormen. We merkten wel dat het brainstormen nu een stuk makkelijker ging. We kwamen al snel met een spel waarbij de leerlingen met een koptelefoon door Rotterdam moeten en daarbij een stem/verhaal volgen die de opdrachten duidelijk maakt.

Wat zijn dan nu precies de ontwikkelingen tussen deze briefings?

Communicatie:

De communicatie is tussen deze briefings niet echt veranderd. Vanaf het begin communiceerde we buiten school al via Whatsapp. Op Whatsapp hebben we het over de taakverdelingen en eventuele hulp. Bestanden sturen we door via de mail. Dit zorgde in het begin voor wat problemen omdat één van de mails niet werkte, maar dat is nu opgelost.

Het vergaderen:

Het brainstormen ging wel stukken beter. Je kon duidelijk verschil merken tussen de eerste en de laatste vergadersessie. Natuurlijk hebben we nog steeds momenten dat we even vast lopen, maar dit kunnen we nu beter en sneller oplossen.

Geschreven door : Thomas Bervoets