Concept ontwikkelen (3)

Als eerst hebben we met zijn allen bekeken welke locaties wij in Rotterdam nou echt willen laten zien aan de eerstejaars CMD’er. Hier zijn de volgende locaties uit gekomen:

Markthal
Koopgoot
Kubuswoningen
Haven
Wilhelminaplein
Pathé
Witte de With straat

We hadden erg veel ideeën voor verhaallijnen, zoals een soort kat en muis spel met de politie, een uit de hand gelopen kroegen tocht, een pad lopen van een kat, maar uiteindelijk zijn we voor het ‘’Hangover’’ idee gegaan. Dit idee is gebaseerd uit de gelijknamige films van ”The Hangover”. In deze films zit veel humor en dat is wat studenten leuk vinden. Dit is ook uit het onderzoek gebleken.
  Een jongen heeft op een avond te veel gedronken en heeft die avond allerlei dingen gedaan waar hij niks meer van weet.

Omdat we op deze verhaallijn kwamen, gingen wij de dingen op een rijtje zetten die je allemaal zou kunnen doen als je dronken bent. Hier staan ook al de locaties waar dit gebeurt zou kunnen zijn bij. Eveneens staan de opdrachten erbij.

Ruzie maken (Markthal)
> Makkelijk: zeg in 5 talen sorry
> Moeilijk: zeg in 8 talen sorry

Dingen slopen (??)
> Makkelijk: ??
> Moeilijk: ??

WC papier over boot (Haven)
> Makkelijk: 75 decibel produceren
> Moeilijk: 100 decibel produceren

Niet betaald bij café (Witte de With)
> Makkelijk: ??
> Moeilijk: ??

Gestolen (Koopgoot)
> Makkelijk: het geluid van de kassa
> Moeilijk: laat de poortjes afgaan

Politie agent uitgescholden (Kubuswoningen)
> Makkelijk: zing het refrein van een lied
> Moeilijk: zing het refrein + couplet van een lied

Kat meegenomen (Haven)
> Makkelijk: 30 seconden een kat lokken
> Moeilijk: 1 minuut een kat lokken

Wij hebben uiteindelijk voor deze locaties gekozen, omdat dit toch wel de meest bekende locaties zijn in Rotterdam centrum. De haven is natuurlijk belangrijk, omdat Rotterdam de grootste haven heeft. De markthal is belangrijk omdat het een vrij nieuw concept is en het een heel nieuw gebouw is.

Spelverloop:
Je zit in een lokaal en krijgt een koptelefoon op. Er zijn groepen gemaakt van 6. De app wordt geopend op alle smartphones. Als eerste worden de spelregels uitgelegd en daarna begint het spel.
Je moet zo snel mogelijk het spel hebben uitgespeeld.
De timer gaat in als het verhaal begint. De stem vertelt zijn verhaal en je gaat met de stem mee. De stem leidt je naar de locatie waar de eerste opdracht begint. Bij elke opdracht word de tijd stilgezet. Je kiest tussen moeilijk en makkelijk en voert de opdracht uit. Elke opdracht wordt opgenomen om aan het einde een geluidscollage te maken.
Je gaat alle locaties af en wordt teruggeleid naar het beginpunt.
Hier maak je met je groepje een geluidscollage van alle opdrachten. De winnaar word bekend gemaakt wanneer alle groepen terug zijn over de finish en de geluidscollages zijn ingeleverd. Als jouw teams geluidscollage wordt afgespeeld, heb jij gewonnen.

Spelregels:
– Je wint het spel als je het snelst terug bent met je team.
– Je voert elke opdracht uit die de stem vertelt, en neemt deze ook op
– Bij elke opdracht heb je de keuze tussen makkelijk en moeilijk.
Makkelijk goed: er gaat geen tijd er van af.
Makkelijk fout: + 1.5 minuut.
Moeilijk goed: – 1 minuut.
Moeilijk fout: + 1 minuut.
-Je mag niet meer switchen als je eenmaal moeilijk of makkelijk hebt gekozen.
– De groepjes bestaan uit 6 mensen.
– Er mag niet met andere groepjes samengewerkt worden.
– De tijd wordt stil gezet wanneer de opdracht begint en loopt weer wanneer de opdracht is uitgevoerd.
– De collage moet minimaal een minuut duren, zo niet, komt er tijd bij. Als voorbeeld: duurt de collage maar 40 seconden, komt er 20 minuten bij je tijd bij.

Geschreven door Mark van Houwelingen