Realiseren (1)

Wij hadden een spel bedacht wat werkt d.m.v. een app. Er zijn vragen die over geluid gaan of een geluid bevatten en dat geluid moet dan geraden worden. Wij hebben dit spel gespeeld door de vragen te beantwoorden die wij hadden bedacht. Dit ging redelijk snel.

Spelanalyse

Thema:
Geluid/Geluiden uit Rotterdam.

Doelgroep:
Eerstejaars CMD studenten/Jongeren.

Doel:
De kluis/doos moet gekraakt worden door middel van vragen goed te beantwoorden, hierdoor krijg je geluiden vrijgespeeld en je krijgt tips op de app bij bonusvragen.

Regels:

1) Alle vragen moeten juist beantwoordt worden.
2) Bij elk goed antwoord krijgt de groep een embleem.
3) Je krijgt eerst 2 kansen om de vraag goed te beantwoorden, bij de 2de keer fout krijgt de groep een tip tot dat het antwoord goed is.
4) Je mag alleen met je groepje samenwerken.
5) De groepjes moeten uit 4 mensen bestaan, alleen uit dezelfde klas.
6) De groep die als eerste alle vragen goed beantwoord heeft en de code gekraakt heeft, dan krijg je een beloning.

Keuzes:
Je mag zelf teams samenstellen en welke vragen er als eerste worden beantwoordt.

Magic Circle:
De ruimte waar de kluis/doos staat.

Meaningful Play:
Tijdsdruk en een beloning.

Valkuil:
Je kan Rotterdam niet echt ontdekken.

Als je het antwoord niet weet en de tips zijn onduidelijk, kan je het niet beantwoorden, waardoor je niet kunt winnen.

Geschreven door Lianne Vreezen.