Realiseren (2)

Spelanalyse

Het gekozen thema is Geluid en dit komt tot uitdrukking door dat wij werken met een ingesproken verhaal wat de leidraad is van onze ‘speurtocht’ door Rotterdam. De doelgroep zijn eerstejaars CMD-studenten.  Het doel van het spel is het snelst klaar zijn met de opdrachten.

De regels zijn:

– Je wint het spel als je het snelst terug bent met je team.
– Je voert elke opdracht uit die de stem vertelt, en neemt deze ook op
– Bij elke opdracht heb je de keuze tussen makkelijk en moeilijk.
Makkelijk goed: er gaat geen tijd er van af.
Makkelijk fout: + 1.5 minuut.
Moeilijk goed: – 1 minuut.
Moeilijk fout: + 1 minuut.
-Je mag niet meer switchen als je eenmaal moeilijk of makkelijk hebt gekozen.
– De groepjes bestaan uit 6 mensen.
– Er mag niet met andere groepjes samengewerkt worden.

De keuzes in het spel zijn met wie je de groepjes vormt en hoe je de opdrachten uitvoert. De magic circle komt tot uitdrukking in Rotterdam, namelijk de plekken waar je langs komt tijdens de ‘speurtocht’. De meaningful play is het snelst uitspelen van het spel en hiermee een beloning verdienen als team. We zijn nog niet uit over welke interactieve media er wordt gebruikt, er komt of een app of een geluidsbestand op telefoons of iPads. Volgens de feedback van het groepje en onze docente kregen wij te horen dat het spel leuk is om te spelen.

De conclusie is dat er nog werk aan de winkel is met het spel, zodat het specifieker wordt. Een verbeterpunt is het beslissen wat het interactieve aspect wordt van het spel.

Geschreven door Lianne Vreezen.